April 25, 2006
SF偏差値
FIAWOL?blog「人生は四十一から」
堺三保さんとこ経由で、こんなの知ったからチェックしてみた。
翻訳SFファン度調査(06年オールタイムベスト版)
うわー、いかにも半端者…
リンク先の一覧は、こんな感じなんだけれども、
サイバーパンクやそれ以降の作品、それにディック辺りはコンプリートとしても、60年代以前の作品が弱い感じ。
ハインラインとかほとんど読んでないし。
短編版や、国内作品のヴァージョンもあるんだけれど、orzになりそうなので、やめときます…
先日、SFマガジン4月号で発表された「06年版オールタイムベストSF」の投票結果に基づいた既読調査アンケートが、インターネット上にアップされた(作成者は細井威男氏)。
堺三保さんとこ経由で、こんなの知ったからチェックしてみた。
翻訳SFファン度調査(06年オールタイムベスト版)
以上21作品で、あなたは366 人中 181番目で偏差値は49.5です。
うわー、いかにも半端者…
リンク先の一覧は、こんな感じなんだけれども、
夏への扉 | ロバート・A・ハインライン |
アンドロイドは電気羊の夢を見るか? | フィリップ・K・ディック |
幼年期の終り | アーサー・C・クラーク |
アルジャーノンに花束を | ダニエル・キイス |
ニューロマンサー | ウィリアム・ギブスン |
星を継ぐもの | ジェイムズ・P・ホーガン |
決定版 2001年宇宙の旅 | アーサー・C・クラーク |
ソラリス・ソラリスの陽のもとに | スタニスワフ・レム |
火星年代記 | レイ・ブラッドベリ |
虎よ、虎よ! | アルフレッド・ベスター |
宇宙の戦士 | ロバート・A・ハインライン |
ブラッド・ミュージック | グレッグ・ベア |
宇宙船ビーグル号 | A・E・ヴァン・ヴォクト |
月は無慈悲な夜の女王 | ロバート・A・ハインライン |
リングワールド | ラリイ・ニーヴン |
エンダーのゲーム | オースン・スコット・カード |
地球の長い午後 | ブライアン・W・オールディス |
《銀河帝国興亡史》3部作 | アイザック・アシモフ |
闇の左手 | アーシュラ・K・ル・グィン |
人間以上 | シオドア・スタージョン |
ノーストリリア | コードウェイナー・スミス |
流れよわが涙、と警官は言った | フィリップ・K・ディック |
宇宙消失 | グレッグ・イーガン |
順列都市 | グレッグ・イーガン |
ハイペリオン | ダン・シモンズ |
竜の卵 | ロバート・L・フォワード |
ユービック | フィリップ・K・ディック |
万物理論 | グレッグ・イーガン |
キリンヤガ | マイク・レズニック |
結晶世界 | J・G・バラード |
《ハイペリオン》2部作 | ダン・シモンズ |
ディアスポラ | グレッグ・イーガン |
重力が衰えるとき | ジョージ・アレック・エフィンジャー |
パーマー・エルドリッチの三つの聖痕 | フィリップ・K・ディック |
スキズマトリックス | ブルース・スターリング |
タイタンの妖女 | カード・ヴォネガット・ジュニア |
光の王 | ロジャー・ゼラズニイ |
《ハイペリオン》4部作 | ダン・シモンズ |
逆転世界 | クリストファー・プリースト |
スノウ・クラッシュ | ニール・スティーヴンスン |
中継ステーション | クリフォード・D・シマック |
火星夜想曲 | イアン・マクドナルド |
航路 | コニー・ウィリス |
《銀河帝国興亡史》7部作 | アイザック・アシモフ |
ディファレンス・エンジン | ウィリアム・ギブスン&ブルース・スターリング |
パヴァーヌ | キース・ロバーツ |
《新しい太陽の書》 | ジーン・ウルフ |
『エンパイア・スター』 | サミュエル・R・ディレイニー |
スターメイカー | オラフ・ステープルドン |
『ハローサマー、グッドバイ』 | マイクル・コニイ |
サイバーパンクやそれ以降の作品、それにディック辺りはコンプリートとしても、60年代以前の作品が弱い感じ。
ハインラインとかほとんど読んでないし。
短編版や、国内作品のヴァージョンもあるんだけれど、orzになりそうなので、やめときます…
トラックバックURL
この記事へのトラックバック
1. 「タンジェント」グレッグ・ベア / 童話のようなSF短編集 [ 辻斬り書評 ] April 28, 2006 21:26
深みのある、どこか神秘的な語り口と、繊細な心をもつ少年少女たち―――。
SF小説のページを開いたはずなのに、いつのまにか童話の世界に迷い込んでしまったような錯覚を覚えさせられる本書は、現代SFの大家グレッグ・ベアほぼ唯一の短編集なのだそうだ。
編者によれば、...
この記事へのコメント
1. Posted by ミュウミュウ 財布 公式 December 25, 2013 02:50
But meanwhile a drama in dumb show which was being enacted in the room stopped me again. I have said already that as soon as the old man sat down in his chair he would fix his eye on something and not remove it the whole evening. It had been my fate in the past to be exposed to that meaningless, persistent, unseeing stare. It was a very unpleasant, in fact unbearable, sensation, and I usually changed my seat as soon as I could. At this moment the old man’s victim was a small, round, very neat little German, with a stiffly starched stand-up collar and an unusually red face, a new visitor to the shop, a merchant from Riga, called, as I learned afterwards, Adam Ivanitch Schultz. He was an intimate friend of Muller’s, but as yet knew nothing of the old man or many of the customers. Sipping his punch and reading with relish the Dorfbarbier, he suddenly raised his eyes and observed the old man’s immovable stare fixed upon him. It disconcerted him. Adam Ivanitch was a very touchy and sensitive man, like all “superior” Germans. It seemed to him strange and insulting that he should be stared at so unceremoniously. With stifled indignation he turned his eyes away from the tactless guest, muttered something to himself, and took refuge behind the newspaper. But within five minutes he could not resist peeping out suspiciously from behind the paper; still the same persistent stare, still the same meaningless scrutiny.
ミュウミュウ 財布 公式 http://www.aquawave.jp/img/miumiu1.php?product_id=100
ミュウミュウ 財布 公式 http://www.aquawave.jp/img/miumiu1.php?product_id=100